Tesla are probleme cu legea: pentru ce este anchetată de către autorități
Tesla este cercetată penal în SUA pentru pretenții de conducere autonomă pentru sistemul său Autopilot.
Tesla este cercetată penal în Statele Unite pentru pretenții că vehiculele electrice ale companiei se pot conduce singure, au spus trei persoane familiare cu problema.
Departamentul de Justiție al SUA a lansat anul trecut o anchetă nedezvăluită anterior, după ce au avut loc mai multe accidente, unele dintre ele fatale, care au implicat sistemul de asistență pentru șofer Autopilot al Tesla, care a fost activat în timpul evenimentelor.
Încă din 2016, materialele de marketing Tesla au promovat capacitățile Autopilot. La o conferință telefonică în acel an, Elon Musk, CEO-ul producătorului auto din Silicon Valley, l-a descris ca fiind „probabil mai bun” decât un șofer uman.
Săptămâna trecută, Musk a spus într-un alt apel că Tesla va lansa în curând o versiune actualizată a software-ului „Full Self-Driving” care le permite clienților să călătorească „la serviciul, la casa prietenului tău, la magazinul alimentar fără ca tu să atingi volanul”.
Un videoclip aflat în prezent pe site-ul companiei spune: „Persoana de pe scaunul șoferului este acolo doar din motive legale. El nu face nimic. Mașina se conduce singură.”
Cu toate acestea, compania a avertizat, de asemenea, în mod explicit șoferii că trebuie să țină mâinile pe volan și să mențină controlul asupra vehiculelor în timp ce folosesc Autopilot.
Tehnologia Tesla este concepută pentru a ajuta la direcția, frânarea, viteza și schimbarea benzii, dar caracteristicile sale „nu fac vehiculul autonom”, spune compania pe site-ul său.
Astfel de avertismente ar putea complica orice caz pe care Departamentul de Justiție ar dori să îl introducă, au spus sursele.
Un caz complicat
Tesla, care și-a desființat departamentul de relații cu mass-media în 2020, nu a răspuns miercuri la întrebările scrise de la Reuters. De asemenea, Musk nu a răspuns la întrebările scrise pentru a solicita comentarii. Un purtător de cuvânt al Departamentului de Justiție a refuzat să comenteze.
Musk a spus într-un interviu acordat Automotive News, o publicație soră a Automotive News Europe, în 2020 că problemele cu Autopilot provin din cauza utilizării sistemului de către clienți în moduri contrare instrucțiunilor Tesla.
Autoritățile de reglementare a siguranței federale și din California examinează deja dacă afirmațiile cu privire la capacitățile Autopilot și la designul sistemului oferă clienților un fals sentiment de securitate, determinându-i să trateze Tesla ca mașini cu adevărat fără șofer și să devină mulțumiți la volan, cu consecințe potențial mortale.
Ancheta Departamentului de Justiție reprezintă potențial un nivel mai serios de control din cauza posibilității de acuzații penale împotriva companiei sau a directorilor individuali, au spus oamenii familiarizați cu ancheta.
Ca parte a celei mai recente anchete, procurorii Departamentului de Justiție din Washington și San Francisco examinează dacă Tesla a indus în eroare consumatorii, investitorii și autoritățile de reglementare, făcând afirmații nefondate cu privire la capacitățile tehnologiei sale de asistență pentru șofer, au spus sursele.
Oficialii care își desfășoară ancheta ar putea în cele din urmă să urmărească acuzații penale, să solicite sancțiuni civile sau să închidă ancheta fără a lua nicio măsură, au spus aceștia.
Decizia nu este iminentă
Departamentul de Justiție s-ar putea confrunta cu provocări în construirea cazului, au spus sursele, din cauza avertismentelor Tesla cu privire la dependența excesivă de Autopilot.
De exemplu, după ce a spus investitorului săptămâna trecută că Teslas va călători în curând fără ca clienții să atingă comenzile, Musk a adăugat că vehiculele încă mai au nevoie de cineva pe scaunul șoferului. „De parcă nu am spune că este destul de pregătit să nu aibă pe nimeni la volan”, a spus el.
Site-ul web Tesla avertizează, de asemenea, că, înainte de a activa Autopilot, șoferul trebuie mai întâi să fie de acord să „țină mâinile pe volan în orice moment” și să „mențină întotdeauna controlul și responsabilitatea pentru vehiculul tău”.
Barbara McQuade, fosta avocată americană din Detroit care a urmărit penal companiile auto și angajații în cazuri de fraudă și nu este implicată în investigația actuală, a spus că investigatorii ar trebui probabil să descopere dovezi, cum ar fi e-mailuri sau alte comunicări interne care să arate că Tesla și Musk au făcut declarații înșelătoare despre capacitățile Autopilot intenționat.
Lista lungă de probleme
Ancheta penală Autopilot se adaugă celorlalte anchete și probleme legale care îl implică pe Musk, care a fost blocat într-o bătălie judiciară la începutul acestui an după ce a abandonat preluarea de 44 de miliarde de dolari a gigantului rețelelor de socializare Twitter, doar pentru a inversa cursul și a proclama entuziasmul pentru achiziția care se profilează.
În august 2021, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA a deschis o anchetă cu privire la o serie de accidente, unul dintre ele fatal, în care Tesla echipate cu pilot automat s-a izbit de vehicule de urgență parcate.
Oficialii NHTSA și-au intensificat în iunie ancheta, care acoperă 830.000 Tesla cu pilot automat, identificând 16 accidente care au implicat mașinile electrice ale companiei și a vehiculelor staționare de prim răspuns și de întreținere a drumurilor.
Mutarea este un pas pe care autoritățile de reglementare trebuie să-l facă înainte de a solicita o retragere. Agenția nu a avut niciun comentariu imediat.
În luna iulie a acestui an, Departamentul de Autovehicule din California a acuzat Tesla că și-a făcut publicitate falsă pentru capacitatea sa de Autopilot și Full Self-Driving ca oferind control autonom al vehiculului.
Tesla a depus acte la agenție pentru a solicita o audiere cu privire la acuzații și a indicat că intenționează să se apere împotriva lor.